17.1.12

Titànic, Costa Concordia, Comparats.

El proper mes d'abril del 2012 es celebrarà l'aniversari dels 100 anys de l'enfonsament del Titànic.  Aquesta celebració o mes bé trista memòria no tindria tanta importància sinó fos perque en les costes mediterrànies s'acaba d'enfonsar un altre vaixell molt similar al Titànic.  Resulta molt curiós que en els diaris i reportatges no surt gaire la similitud entre els dos vaixells però, el que ens hauria de sorprendre encara més es que el vaixell Costa Concòrdia supera en eslora, potencia i capacitat al mateix mític gegantesc Titànic.

Aquí tenim les xifres agafades de la Wikipedia en la qual ja ràpidament han penjat la fitxa del recent enfonsat Costa Concòrdia:

Titànic, eslora 269,06 metres, Costa Concordia, eslora 290,20 metres.  Titànic, maniga 28,19 metres, Costa Concòrdia maniga 35,50 metres.  Titànic, desplaçament 52.3010 tones, Costa Concòrdia, desplaçament 114.500 tones.  Titànic, potència màxima 59.000 cavalls, Costa Concòrdia, potència màxima 101.400 cavalls.  Titànic, tripulació 860 treballadors, Costa Concòrdia, tripulació 1.100 treballadors.  Titànic, capacitat passatgers 3547 persones, Costa Concòrdia, capacitat passatgers 3700 persones.

Com podem apreciar les xifres i caracteristiques tècniques dimensionals del Costa Concòrdia son mes altes que les xifres del famós Titànic. L'efecte visual que tenim a primera vista quan miren el Costa Concòrdia fa que sembli mes curt d'eslora comparat amb les fotos històriques que veiem del Titànic, però resulta que només es un efecte òptic degut a que el Costa Concordia és molt mes alt de carrosseria.

De tot això se'n desprèn que encara no fan sortir cap article demostrant que el vaixell vergonyosament bolcat en la costa mediterrania sigui mes gran que el mític Titànic, perquè seria una vergonya massa evident en quant a fracàs tecnològic.  De moment veiem que la "mítica" tecnologia nàutica fa aigües de manera ridícula.  No s'acaba d'entendre que en les parts baixes del vaixell no hagin funcionat uns compartiments estancs per impedir la inundació de l'aigua mes enllà de la zona rebentada. Els submarins i els cuirassats tinc entès que el sistema de compartiments estancs forma part de la seva estructura.  Espero que amb el temps facin sortir mes informació sobre els compartiments estancs de sota la línia de flotació dels grans vaixells actuals, de moment per Internet encara no es troba gaire informació al respecte.